جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

جزئیات پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

شرایط ثبت نام برای شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه طبق آیین‌نامه”پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ تحصیلی دکتری” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد برای دوره دکتری بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو می پذیرد.

بر این اساس واجدان شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین فرصت دارند به صورت اینترنتی در این دوره ثبت نام کنند.

داشتن گواهی تایید ارتباط مقالات علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی با پایان‌نامه کارشناسی ارشد، تعهد نامه چاپ مقاله در نشریات رسمی وزارت عتف، تکمیل فرم رتبه مقطع کارشناسی (نفرات اول تا سوم) و فرم رتبه مقطع کارشناسی ارشد (نفرات اول تا سوم) از جمله مدارک و شرایط ثبت نام در دوره فوق است.

طبق اعلام دانشگاه شهید بهشتی، چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

متقاضیانی که در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی یکی از دانشگاه‌های شهید بهشتی، شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، علم و صنعت، تربیت مدرس، شیراز، خواجه نصیر، اصفهان، علامه طباطبایی، هنر تهران، هنر اصفهان و هنر اسلامی تبریز بوده باشند و در مقطع کارشناسی جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده‌اند، دارای شرایط ویژه هستند و می‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه دکتری استعدادهای درخشان باشند.

دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جز مراکز غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری و آموزش مجازی با رعایت شرایط می‌توانند در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی شرکت کنند.

همچنین رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد که تشخیص آن برعهده گروه آموزشی است و متقاضیان نباید در زمان ارائه تقاضای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری سایر دانشگاه‌ها باشند.

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند بررسی نخواهد شد و تا موعد ثبت‌نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی تحصیلی، کارشناسی ارشد باید ارائه شود. همچنین پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند .

داوطلبان برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط و نحوه ثبت‌نام به فراخوان پذیرش بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ می توانند به سایت معاونت آموزشی این دانشگاه مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا