جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

دریافت هزینه جداگانه از زائران برای تزریق واکسن مننژیت

در حالی که هر ساله تزریق واکسن مننژیت برای زائران خانه خدا به صورت رایگان انجام می‌شد، اکنون زائران برخی از کاروان‌ها برای تزریق این واکسن ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند.

واکسن مننژیت یکی از واکسن‌هایی است که هر ساله زائران خانه خدا برای تشرف به سرزمین وحی باید تزریق کنند؛ به طوری که حداقل ۲ هفته قبل از اعزام باید این واکسن تزریق شده باشد.

بر همین اساس، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر پس از احراز سلامت زائران خانه خدا، اقدام به تزریق واکسن مننژیت زائران بیت‌الله الحرام می‌کند و روند واکسیناسیون زائران قبل از اعزام انجام می‌شود.

به گفته سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت روند تزریق واکسن مننژیت زائران حج تمتع سال جاری از نهم خردادماه آغاز شده است و در روز‌های آینده این روند سرعت خواهد گرفت.

اما نکته قابل توجه برای این امر، دریافت هزینه جداگانه از زائران برای تزریق واکسن مننژیت است؛ به طوری که برخی از کاروان‌های حج تمتع از زائران مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این امر در حالی است که در سال‌های گذشته زائران خانه خدا برای تزریق این واکسن هزینه جداگانه نمی‌پرداختند.

دریافت هزینه برای تزریق واکسن مننژیت موجب نارضایتی زائران شده است؛ به طوری که برخی از زائران معتقدند که با توجه به پرداخت هزینه حج تمتع در سال ۹۹، دیگر نباید هزینه‌ای بابت این موضوع از زوار اخذ می‌شد.

البته امسال با توجه به دستورالعمل سعودی‌ها، زائران حج تمتع باید علاوه بر واکسن مننژیت، به تزریق حداقل ۲ دُز واکسن مورد تأیید سعودی‌ها اقدام کنند. علاوه بر این، امسال عربستان زائران ایرانی را ملزم به تزریق واکسن فلج اطفال هم کرده است که هنوز در بسیاری از شهر‌ها روند تزریق واکسن فلج اطفال از سوی مراکز بهداشت آغاز نشده است.

این امر در حالی است که بر اساس پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام زائران خانه خدا از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و روند اعزام‌ها تا ۲۴ روز ادامه دارد. در حج تمتع سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر در قالب حدود ۳۰۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا