جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سخنان مهم رئیسی در دانشگاه تهران / امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده

سیدابراهیم رئیسی گفت: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم. آینده متعلق به شماست و دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید سخن دانشجویان را به عنوان آینده سازان این کشور شنید، گفت: روز دانشجو نماد دشمن شناسی، دشمن ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت از سوی دانشجویان عزیز است.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: این روز نماد و نمود برای فکر، بالندگی و شتاخت شرایط و وضعیت برای دانشگاه‌هاست‌.

رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است؛ من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان‌ باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.

رئیسی تاکید کرد: دانشجویان مسائل جامعه را بیشتر و بهتر رصد می‌کنند و ارتباط با دانشجویان را برای خود افتخار و فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از نظرات نخبگان می‌دانم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم. آینده متعلق به شماست و دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید.

رئیسی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و دشمن می‌خواهد دانشگاه را از تحصیل و علم آموزی و پیشرفت علمی بازدارد و دانشجویان و اساتید دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن‌ حرف‌های دانشجویان‌ مصمم هستیم» اظهار داشت: اعتراض یا اغتشاش فرق دارد؛ اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌ شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

وی با یادآوری اینکه «آمریکایی ها دنبال تخریب هستند و می خواهند به‌جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود» تاکید کرد: آنها می خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آنها نمی دهند.

او گفت: تلاش ما باید بر امیدوار کردن مردم باشد و این در گرو آن است که هرکس دارد برای مردم کاری می‌کند یقین داشته باشد دشمن روز به روز ناامید و مردم ما روز به روز امیدوار می‌شوند.

رییسی افزود: در کردستان یک آقایی شکلاتی در بازار به من داد، چه کردند با این بیچاره! آیا این درست است؟ می‌گویند دیکتاتوری، شما این موضوع را ببینید، کی دیکتاتور است؟

او گفت: صحبت از زندگی می‌کنند، اما دارند زندگی را از مردم ما می‌گیرند! درباره بیماران پروانه‌ای عملکرد آنها را ببینید، چرا دروغ می‌گویید؟

رییسی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در گاز و برق قطعی نداشتیم، در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم؛ ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سال‌های گذشته همه خاموشی‌ها در تابستان را به خاطر دارند.

او افزود: درباره اینترنت؛ من در انتخابات حرفی زدم که کاهی هم بعضی‌ها میخواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست! هرآنچه را که گفتیم به خاطر داریم.

او گفت: سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستزی دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید به او اجازه بدهیم؟

رئیسی ادامه داد: محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ محدودسازی شده و حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا