جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیعکس

بهترین شهربازی تهران؛ از هیجان انگیزترین تا مدرن ترین ها

بهترین شهربازی تهران کجاست؟ محض گرم شدن هوا یکی از دغدغه های اصلی، برنامه ریزی برای تعطیلات یا آخر هفته تفریحی جذاب و خاطره انگیز است، طوری که مجبور به خارج شدن از شهر نشویم و یا قرار نباشد مسافت طولانی طی کنیم. یکی از گزینه های تفریحی و در دسترس شهر تهران، شهربازی هاست. شهربازی های تهران مکانی تفریحی و هیجان انگیز است که میان جوانان، نوجوانان و حتی کودکان طرفداران زیادی دارد.

اگر اهل هیجان و بازی هستید می توانید انتخاب هر کدام از شهربازی های تهران بر اساس سلیقه تان، روزی سرشار از شادی و هیجان را تجربه و از فضای پرجنب و جوش محیط های بازی لذت ببرید. برای انتخاب راحت تر و برنامه ریزی دقیق تر در این مطلب با بهترین شهربازی های تهران آشنا می شوید.

انواع شهربازی تهران ؛ از روباز تا سرپوشیده

انواع شهربازی تهران به دو دسته کلی روباز و سرپوشیده تقسیم می شود. همانطور که از نام آنها مشخص است، شهربازی روباز به شهربازی گفته می شود که بسیار گسترده و بزرگ است و سقف آن دارای هیچ پوششی نیست. اما شهربازی های سرپوشیده در فضای بسته طراحی شده اند و دارای وسایل های بازی کوچک تر هستند.

شهربازی های سرپوشیده تهران 

شهربازی های سرپوشیده تهران به عنوان مدرن ترین و جدیدترین شهربازی های تهران به حساب می آیند که در منطقه های مختلف می توانید این مدل شهربازی را پیدا کنید و یک روزه پر از هیجان و شادی بخش را برای خود رقم بزنید. البته دقت داشته باشید برخی شهربازی ها دارای محدوده سنی است و ممکن است تنها برای کودکان و خردسالان طراحی شده باشد. اما باز هم می توانید در کنار کودکان روز شادی را سپری کنید و از هیجان و شوق آنها لذت ببرید.

1.سرزمین عجایب؛ معروف ترین شهربازی سرپوشیده

سرزمین عجایب اولین و معروف ترین شهربازی سرپوشیده تهران است که به عنوان اولین شهربازی کارت دار تهران نیز شناخته می شود. این مجموعه در طبقه آخر پاساژ تیراژه قرار گرفته و دارای ۳۰۰ بازی هیجان انگیز است که بیشتر بازی های آن مخصوص کودکان و نوجوانان طراحی شده است. اما بسیاری از بزرگسالان نیز برای بازی‌های کامپیوتری و زمین بولینگ به این سرزمین پر از شادی مراجعه می کنند.

آدرس: فلکه دوم صادقیه، بلوار اشرفی اصفهانی، قبل از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه

2. شهربازی ژوپیتر؛ مدرن ترین شهربازی

شهربازی ژوپیتر به عنوان یکی از مدرن ترین شهربازی های سرپوشیده تهران شناخته می شود که در مجتمع تجاری و فرهنگی کوروش قرار گرفته است. این شهربازی دارای ۱۱۰ وسیله هیجان انگیز و جذاب است که از جمله پرطرفدارترین بازی های آن می‌توان به بازی های واقعیت مجازی، مینی بولینگ، ماشین های کوبنده، هاکی روی میز، شبیه ساز مسابقات رالی و دنیای زیبای کودکان اشاره کرد.

البته می‌توانید در کنار استفاده از فضای شهری تفریحی شهربازی ژوپیتر از امکانات مرکز خرید کوروش بهره مند شوید. مانند واحدهای تجاری پردیس، سینمای کوروش، کافی شاپ، رستوران تراریوم، فودکورت بام و غیره.

آدرس: بزرگراه شهید ستاری شمال، بالاتر از خروجی شهید حکیم، نبش خیابان پیامبر، مرکزی مجتمع کوروش

3.شهربازی فان تایم؛ میزبان مراجعین 2 تا 70 ساله

فان تایم توسط یک شرکت بین المللی معروف ساخته شده است. این شرکت ابتدا اقدام به تاسیس شهربازی در استانبول و آزمیر می کند و سپس به سراغ تهران و تبریز می آید. شهربازی فان تایم در طبقه سوم ارگ اتریش و پالادیوم حضور دارد و به عنوان یکی از بهترین شهربازی های سرپوشیده تهران شناخته می‌شود که حدود ۱۲۵ بازی به روز دنیا را ارائه می دهد. تمام بازی های فان تایم بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده است و افراد دارای سنین متفاوت 2 الی 70 سال می‌توانند از این فضای شادی بخش استفاده کنند.

 بیشتر بازی های این مجموعه کامپیوتری است و بر اساس مسابقات همچون فرمول یک، ترن هوایی، هواپیماهای جنگلی، ماشین های کوبنده، چرخ و فلک فوتبال دستی و غیره شبیه سازی شده است. علاوه بر این اتاق های گریم و عکاسی این مجموعه جز انتخاب های پرطرفدار است که بدون شک تجربه خوشایندی برای مخاطبین رقم می زند. همچنین سالن های تولد فان تایم فرصتی ویژه برای برگزاری مراسمات باشکوه است.

آدرس تجریش: میدان تجریش، خیابان سعد آباد، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم، شهربازی فان‌تایم

آدرس شعبه زعفرانیه: زعفرانیه، بعد از میدان الف، جنب کوچه پیروزی، مرکز تجاری پالادیوم، طبقه سوم میانی

4.دنیای بازی چمران، قدیمی‌ترین دنیای بازی

دنیای بازی چمران یکی از قدیمی‌ترین شهربازی های تهران است که فعالیت آن از سال ۱۳۴۲ آغاز شد. نام دیگر دنیای بازی بولینگ عبدو بوده که وسعت ۱۵۰۰ متر مکعب طراحی شده است. این مجموعه فضای مناسبی برای کودکان و نوجوانان است که خدماتی همچون مسابقات اتومبیل رانی، ماشین های کوبنده، فایر باد، سینمای ۷ بعدی، شبیه ساز هواپیمای جنگی، هاکی روی میز و غیره ارائه می دهد.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه ورزشی چمران دنیای بازی

5. فاند لند یا شهربازی الماس هروی؛ بهترین شهربازی برای کودکان

اگر به دنبال شهربازی شرق تهران هستید، فاند لند بهترین انتخاب است. این مجموعه در مرکز خرید الماس هروی بنا شده است که دارای 250 بازی جذاب و پرمخاطب است. به راحتی می توانید با حضور در شهربازی الماس هروی برای چند ساعتی در دنیای بازی ها غرق شوید و از هیجان وصف نشدنی بازی ها لذت ببرید.

آدرس: میدان هروی، مجتمع تفریحی، ورزشی و تجاری الماس هروی، طبقه سوم و چهارم و پنجم

شهربازی روباز تهران

شهربازی های روباز تهران هیجان انگیزترین و واقعی ترین شهربازی هایی است که از دستگاه های بزرگ تر و تجهیزات حرفه ای تر برخوردارند و می‌توان با حضور در آن ها هیجان های بالاتری را تجربه کرد. اگر عاشق هیجان زیاد هستید پیشنهاد می کنیم شهربازی های روباز را انتخاب و تخلیه انرژی را از عمق وجود حس کنید.

1.پارک ارم؛ قدیمی ترین و پرطرفدارترین

پارک ارم در گذشته با نام پارک خرم شناخته می شد و به عنوان قدیمی ترین و بهترین شهربازی تهران برای بزرگسالان شهرت دارد. این پارک پیش از انقلاب در سال ۱۳۵۰ توسط رحیم علی خرم بنا شد و با گذشت زمان و به روز شدن تجهیزات توانست به خوبی رشد کند و به مجموعه پیشرفته و حرفه ای تبدیل شود. این مجموعه دارای ۳ قسمت شهربازی و بیش از ۷۰ دستگاه متفاوت شوق برانگیز است و لحظه های نابی را برای مخاطبین رقم می زند. همچنین خبر خوبی که برای پاک ارم وجود دارد این است که تمام افراد در هر سنی می توانند از این مجموعه استفاده کنند و بهترین گزینه برای تفریحات خانوادگی است.

لونا پارک 1: مختص کودکان و نوجوانان زیر ۱۴

لونای ۲ و ۳: شهربازی مناسب بزرگسالان

خوب است بدانید مجموعه پارک ارم علاوه بر داشتن سه بخش شهربازی، فضاهای تفریحی متفاوت اعم از باغ وحش بزرگ، دریاچه قایقرانی، سالن سرپوشیده بازی (قلعه سحرآمیز)، تله‌سیژ، غرفه های فروش خوراکی و مواد غذایی، تالارهای پذیرایی کشتی، فضای سبز و جنگلی برای پیک نیک و همچنین استخر شنای روباز برای بانوان در ارائه می دهد.

آدرس: کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنارگذر راست پل اتوبان شهید باکری، لاین کندرو

2.شهربازی دریاچه چیتگر؛ پر از هیجان و آرامش بخش

بدون شک با دریاچه چیتگر و فضای زیبا و دوست داشتنی آن آشنا هستید. دریاچه دارای قسمت های مختلف تفریحاتی و چندین وسایل بازی هیجان انگیز است. اگرچه تنوع وسایل این شهربازی زیاد نیست. اما می‌تواند در کنار مجموعه‌های دیگری تفریحی پارک چیتگر، روز پر از شادی و خاطره انگیزی را سپری کنید. این شهربازی از بازی هایی همچون اسکیت یو، پرش در آسمان، اسکای فلایر، رول گلایدر، کارتینگ و … برخوردار است که هیجان و شوق هر کدام بسیار لذت بخش و غیرقابل وصف است.

آدرس: شمال غرب تهران، همت غرب، شهید خرازی، دریاچه چیتگر

کلام آخر

هر زمانی که اسم شهربازی تهران به میان می آید، ناخودآگاه یاد وسیله های پر از هیجان و تکان خوردن های ناگهانی می افتیم. جیغ و دادهای سرسام آور افراد سوار بر وسایل بازی را نگو که هنگام شنیدنشان احساس پشیمان وجودمان را فرا می گیرد. اما باز هم دوست داریم هر چه زودتر نوبت مان برسد و خودمان در نقطه های اوج وسایل بازی ببینیم. تمام تجربه ها و هیجان های شهربازی هرگز تکراری نمی شود و همیشه بهترین انتخاب برای رقم زدن یک روز تفریحی فوق العاده است تا مانند کودکان به شوق وصف ناپذیر برسیم و حالمان را خوب کنیم.

پس اگر احساس می کنید از روزمرگی ها خسته شدید و به روزی پر از انرژی نیاز دارید، هر چه زودتر با دوستنان برنامه شهربازی را بچینید و آنطور که دوست دارید بچگی کنید. البته فراموش نکنید نکات ایمنی را هنگام استفاده از وسایل بازی رعایت کنید.

شهربازی تهران

4.3/5 - (25 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا