دسته‌بندی نشده

غذاهای ممنوعه‌ای برای سگ‌ها

خیلی از افراد فکر می‌کنند که مراقبت و نگهداری از حیوانات مثل سگ و گربه آسان است، مخصوصا در بحث تغذیه و این دیدگاه را دارند که می‌توانند هرچی خودشان می‌خورند به حیوان خانگی خود بدهند.

اما اگر علاقمند به نگهداری این حیوانات هستید باید مواظب تغذیه این حیوانات دوست داشتنی باشید. در غیراینصورت به سلامت آن‌ها آسیب می‌زنید. همان‌طور که می‌دانیم حیوانات نسبتا عمر کوتاهی دارند و تغذیه آن‌ها در عمر و سلامت آن‌ها تاثیر مستقیم دارد.

بررسی لیست غذاها و خوراکی‌های ممنوعه برای سگ‌ها

همان‌طور که می‌دانیم سگ‌ها یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند و بعد از مدتی تبدیل به عزیزترین عضو یک خانواده می‌شود. ممکنه در هنگام خوردن تنقلات و خوراکی‌ها سگ شما هم خواهان خوردن آنچه شما دارید می‌خورید باشد و مقاومت در برابر آن‌ها اصلا آسان نیست ولی باید بدانید اگر به سلامت آن‌ها اهمیت می‌دهید باید مراقب خورد و خوراک آن‌ها باشید. پیشنهاد ما مصرف غذای خشک سگ است. لیست این خوراکی‌ها و غذاهای ممنوعه برای سگ‍‌ها طولانی است که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

فرآورده‌های‌لبنیاتی مثل شیر، بستنی و پنیر

در بدن سگ‌ها آنزیمی برای هضم لبنیات، قند و لاکتوز موجود در مواد لبنی وجود ندارد و باعث مریضی و مشکلات گوارشی در آن‌ها می‌شوند.

مواد غذایی حاوی زایلیتول نظیر شکلات، آدامس، آبنبات

یکی از شیرین کننده‌های مصنوعی که در اکثر خوراکی‌ها نظیر شکلات‌ها، آبنبات، کره بادام‌زمینی و… زایلیتول وجود دارد که باعث افت قند یا انسولین در سک‌ها می‌گردد که موجب بروز بیماری‌های کلیوی، آسیب‌ها مغزی و… در آن‌ها می‌شود.

نوشیدن‌های کافئین‌دار نظیر چای، قهوه

نوشیدنی‌های کافئین‌دار دارای یک ماده محرک هستند که برای سلامتی سگ شما مضر است و خوردن آن‌ها باعث مسمومیت می‌شود و می‌تواند باعث بروز علائمی نظیر اسهال، استفراغ، بیش از حد فعال شدن یا بی‌حالی، تشنج و… می‌شود.

خوردن کلیه نوشیدنی‌های الکلی

یکی از مهم‌ترین نکات برای تغذیه سگ‌ها دوری از خوردن نوشیدنی‌های الکلی می‌باشد، زیرا خطرات جدی برای سلامت آن‌ها دارد و باعث بروز علائم نظیر مشکلات تنفسی، مشکلات در سیستم عصبی، اسهال و استفراغ و حتی کما و مرگ می‌شود.

آجیل و مغزها، هسته و دانه میوه‌ها

سیستم گوارشی سگ‌ها بسیار حساس است و شما باید مراقبت تغذیه آن‌ها باشید. هسته و دانه میوه‌ها جزو غذاهای ممنوعه و مضر برای سگ شما است و باعث بیماری‌های گوارشی در آن‌ها می‌شود. همچنین آجیل و مغزها هم حاوی چربی و روغن زیادی است که باعث التهاب لوزه‌المعده، اسهال و استفراغ، پانکراتیت و.. می‌شود.

خوراکی‌ها و تنقلات شور و شیرین

خوراکی‌ها و تنقلات شور و شیرین باعث بروز بیماری‌های زیادی در سگ شما می شود. تنقلات شور و نمکی مثل پفک، چیپس و… باعث عطش و مشکلات ادراری و باعث بروز بیماری‌های نظیر تشنج، اسهال و استفراغ، تب و حتی مرگ می‌گردد. همچنین تنقلات و خوراکی‌های شیرینی باعث مشکلات پوسیدگی دندان، اضافه وزن، دیابت و… شده و باید از دادن این خوراکی‌ها به سگ خود جدا خودداری نمایید.

سایر خوراکی‌ و غذاهای ممنوعه برای سگ‌ها

  • سیر، پیاز و پیازچه باعث بروز بیماری در معده و روده می‌شود.
  • انگور و کشمش باعث نقص کلیه می‌شود.
  • خمیر و مخمر نان باعث انسداد روده و درد در معده می‌شود.
  • استخوان باعث آسیب به معده، روده و دندان‌ها می‌شود.
  • تخم مرغ، گوشت خام باعث بروز بیماری‌های پوستی و مو می‌شود.
  • هسته، برگ و میوه آووکادو باعث مسمومیت می‌شود.
به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا