جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

فرمانده نیروی دریایی ارتش: نیروهای آمریکا باید خلیج فارس را ترک کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امیر دریادار حسین خانزادی امروز در دیدار با امام‌جمعه سبزوار و فرماندار ویژه این شهرستان با اشاره به‌روز ملی خلیج‌فارس و تهدیدهای همیشگی آمریکا در منطقه

خلیج‌فارس، گفت: خلیج‌فارس بخشی از هویت ملی و ریشه تمدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف و منطقه است و عنوان خلیج‌فارس معنای بسیار ارزشمندی دارد که ریشه آن در تاریخ است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: عنوان و کارکردهای خلیج‌فارس برای جمهوری اسلامی اهمیت بسزایی دارد و خلیج‌فارس مرکز دنیا است و حتی برخی پای خود را فراتر می‌گذارند و اعلام می‌کنند که خلیج‌فارس مرکز، مرکز دنیا است.
وی بیان کرد: خلیج‌فارس ازلحاظ انرژی، موقعیت ژئوپلیتیکی و مسیر گذرگاهی برای دنیا، منطقه و جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.
خانزادی بابیان اینکه دنیا و منطقه از خلیج‌فارس بهره‌مند‌است و امن بودن آن بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم بسیار مستحکم و منسجم برای برقراری امنیت در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز آماده هستند.
وی گفت: امنیت خوبی در منطقه خلیج‌فارس حاکم است و حضور آمریکایی‌ها و دیگران در منطقه خلیج‌فارس نمایشی است تا کشورهای عربی منطقه را به دوشند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکا در منطقه خلیج‌فارس را فریبکارانه دانست و افزود: در آینده نزدیک و هرچه سریع‌تر باید منطقه خلیج‌فارس را ترک کنند.

منبع:اقتصادنیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا