جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

قیمت بلیط مسابقات ایران در بازار سیاه

نگاهی به قیمت بلیط مسابقات ایران در بازار سیاه، هزینه اقامت در هتل‌های دوحه، نرخ بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما و برآورد مخارج خرید تورهای ویژه گردشگری در فاصله دو هفته مانده به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ نشان می دهد که با ارقام چنده میلیون تومانی مواجه هستیم.

خرید تور جام جهانی قطر، بین ۱۰۸ تا ۲۴۰ میلیون تومان خرج روی دست تماشاگران ایرانی می‌گذارد که بخواهند سه بازی مرحله گروهی را در کشور میزبان اقامت داشته باشد. این تازه، حداقل قیمت‌هاست. اگر بخواهید هتل لوکس، اقامت باکیفیت‌تر و صندلی بهتری در اختیار داشته باشید، هزینه تمام شده می‌تواند به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. مدت تور کامل جام جهانی برای ایرانی‌ها تقریبا ۱۰ شب و ۱۱ روز برآورد می‌شود. یعنی از ۲۹ آبان، یک‌روز قبل بازی ایران و انگلیس، تا نهم آذر که فردای بازی مقابل آمریکا خواهد بود. این تورها بلیط CAT2 و CAT3 استادیوم را در اختیار مشتریان خود می‌گذرند و علاوه بر بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، هزینه ترانسفر به استادیوم، حداقل سه گشت شهری و بیمه مسافرتی را هم گردن می‌گیرند. یک راهنمای تور فارسی‌زبان در اختیارتان می‌گذارند و معمولا ۵۰ درصد هزینه را هنگام عقد قرارداد دریافت می‌کنند. در انتهای این گزارش ممکن است نتیجه بگیرید، بهترین گزینه برای تماشای بازی‌های جام جهانی قطر، اتاق نشیمن خانه خودتان خواهد بود.

هزینه خرید بلیط ورزشگاه از بازار سیاه
فروش بلیط جام جهانی برای حضور در استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات از مدت‌ها پیش توسط فیفا انجام شده است. با توجه به انجام قرعه‌کشی و محدودیت‌های نقل‌وانتقال پول، بیشتر هواداران ایرانی الان بلیط ندارند و در به‌در دنبال تهیه بلیط هستند. در چنین مواقعی بازار سیاه به راه می‌افتد و هرکس هر چقدر زورش برسد، روی بلیط قیمت می‌گذارد. مثلا یک بنده خدایی که ظاهرا چندتا بلیط بازی ایران و آمریکا دارد، برای هر کدام آن‌ها در قسمت CAT2، رقم ۱۰ میلیون تومان مطالبه می‌کند و بلیط صندلی‌های قسمت CAT3 را ۱۲ میلیون می‌فروشد. در این مرحله تنها بلیط‌هایی قابلیت خریدوفروش دارند که برایشان حیا کارت تهیه نشده باشد. اگر خریدار اولیه بلیط‌ها را با حیا کارت ثبت کرده باشد، دیگران نمی‌توانند با در دست داشتن آن قدم به استادیوم بگذارند.

آگهی های چند ده میلیونی روی سایت ها
آگهی روی سایت دیوار منتشر شده که در آن فروشنده ادعا کرده بلیط را زیرنظر فدراسیون فوتبال عرضه کند و می‌تواند برای بازی ایران- انگلیس، ایران- ولز و ایران- آمریکا بلیط استادیوم تحویل بدهد. در تماس تلفنی می‌گوید ترجیح می‌دهد بلیط‌ها را ناقص نکند و در پکیج سه‌تایی بفروشد. در این حالت تماشای سه بازی ایران در مرحله گروهی از روی صندلی‌های خوب ورزشگاه، به تنهایی ۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. فروشنده بعدی سه‌تا بلیط تکی را در همین قسمت استادیوم ۸۰ میلیون آگهی کرده است.
فروشنده‌ای دیگر سه تا بلیط برای سه بازی ایران در مرحله گروهی دارد و هرکدامشان را ۱۰ میلیون می‌فروشد. صندلی‌ها در CAT3 واقع شده‌اند و طرف چشم‌انتظار خریداری نشسته که ۹ تا بلیط را با هم بخواهد. گزینه بدی نیست؛ به این شرط که بپذیرید تنها برای تماشای بازی‌ها در استادیوم، ۹۰ میلیون پول خرج کنید. بین آگهی‌های منتشر شده روی سایت‌ها، احتمالا منصف‌ترین فروشنده کسی است که شش بلیط در قرعه‌کشی فدراسیون فوتبال برنده شده و آن‌ها را که به دو صندلی کنار هم CAT3 در سه بازی مرحله گروهی ایران اختصاص دارد، جمعا ۳۶ میلیون تومان می‌فروشد. یادتان باشد هنوز هزینه بلیط هواپیما، اقامت و بقیه خرده‌ریزه‌ها باقی مانده است.

هزینه‌ خرید بلیط هواپیما به مقصد قطر
بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و تا ۲۷ آذر ادامه دارد. تیم ملی ایران در گروه دو با آمریکا، انگلیس و ولز رقابت می‌کند و اولین دیدارش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ آبان مقابل انگلیس است. مسابقه دوم روز جمعه چهارم آذر ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه مقابل ولز برگزاری می‌شود و بالاخره آخرین مسابقه در روز دوشنبه هشتم آذر، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه مقابل تیم ملی آمریکا انجام خواهد شد.
هواپیمایی هما قیمت بلیت رفت‌وبرگشت به قطر را ۱۳ میلیون تومان اعلام کرده است و می‌گوید پروازهای ویژه جام‌جهانی فوتبال را از تهران، شیراز، لار و لامرد انجام می‌دهد. سازمان هواپیمایی، اما می‌گوید بر اساس استقبال تماشاچیان، ممکن است پروازهای جام جهانی قطر، از مبدا دیگر را برنامه‌ریزی کند. یکی از گزینه‌ها جزیره کیش است. پیش‌بینی شده ایرانی‌ها بتوانند با استقرار در جزیره کیش، روزانه به دوحه رفته و پس از پایان بازی به کشور برگردند. اگر فرض کنیم کارهای اقامت را انجام داده‌اید و می‌خواهید ۲۹ آبان روانه قطر شوید و روز نهم آذر، یعنی فردای آخرین بازی مرحله گروهی به ایران برگردید، ترکیش‌ایر یکی از گزینه‌های موجود خواهد بود که بلیط رفت و برگشت در این بازه را ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

برای تور حداقل باید ۱۰۸ میلیون هزینه بپردازید
ایران ایر پروازهایش را طوری برنامه‌ریزی کرده که مسافران بتوانند با پرداخت ۲۶ میلیون، سوار هواپیمای رفت‌وبرگشت به دوحه قطر شوند. این پرواز به‌صورت چارتری فروخته شده و احتمالا همسفران شما، مثل خودتان خوره فوتبال هستند. اگر بخواهید تنها به تماشای بازی ایران و انگلیس بروید، باید بلیط رفت را برای ۲۹ آبان و بلیط برگشت را برای شب ۳۰ آبان رزرو کنید و حدود ۱۸ میلیون هم پول بپردازید. همین کار را می‌توان در بازی سوم و مهم ایران مقابل آمریکا انجام داد. چند شرکت هواپیمایی برای این روز پروازهایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا قبل به‌صدا درآمدن سوت شروع مسابقه در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، تماشاچیان را در هشتم آذر از ایران به دوحه ببرند و همان شب هم به ایران برگردانند. قیمت بلیط رفت‌وبرگشت این پرواز ۱۷ تا ۳۳ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه اقامت در هتل‌های دوحه قطر
اقامت در هتل الرَیان گزینه وسوسه‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. این هتل در طول برگزاری دور گروهی، میزبان کاروان تیم ملی ایران است. هتل الریان بیش از ۲۰۰ اتاق دارد که حدود ۴۰ اتاق آن به تیم ملی اختصاص دارد. بقیه اتاق‌ها را به تماشاچیان کرایه می‌دهند. هتل الریان در فاصله ۲۲ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی «حمد» دوحه قرار دارد و فاصله آن تا محل تمرین تیم ملی چهار دقیقه است. طبیعی است که با این خصوصیات، هزینه اقامت در هتل الریان بالا باشد. یک سایت اینترنتی معروف، پکیج ویژه پنج شب اقامت در هتل الریان قطر را در فاصله برگزاری دو بازی ابتدایی ایران و ولز به دو نفر بزرگسال، با قیمت تقریبا ۱۱۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌دهد. شب چهارم آذر، اقامت شما در هتل الریان تمام می‌شود و تا چهار روز بعد که باید به تماشای بازی مهم ایران و آمریکا بنشینید، معلوم نیست وضعیت چه خواهد بود.
اگر بلیط هر سه بازی را دارید و می‌خواهید عوض رفت‌وبرگشت مدام بین ایران و قطر، در کشور میزبان اقامت داشته باشید، در حال حاضر هتل آپارتمان الخرایج لوسیل و هتل آپارتمان ماریوت اکسکیوتیو جزو گزینه‌های جلوی دست به‌حساب می‌آیند. ماریوت اکسکیوتیو، هتلی چهار ستاره است و پذیرش مسافران ایرانی را از ۲۹ آبان تا ۹ آذر به‌مدت ۱۰ شب انجام می‌دهد. هر اتاق دو نفر ظرفیت دارد و هزینه آن شبی ۳۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان می‌شود. شرایط اقامت در هتل آپارتمان الخرایج لوسیل، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. اتاق‌های آن می‌توانند میزبان حداقل چهار نفر باشند؛ بنابراین هزینه ۲۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی اقامت هر شب را می‌شود تقسیم بر چهار کرد. اگر چهار نفرتان خوره‌های درجه یک فوتبال باشید و تمام ۱۰ شب را دور هم بمانید، سهم هر نفر ۶۴ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان می‌شود.

هزینه و قیمت خرید تور گردشگری
تماشاگرانی که برای کاهش دردسرهای احتمالی ترجیح می‌دهند با تور به قطر سفر کنند، شاید هزینه زیادی پرداخت کنند، اما حداقل الان می‌دانیم پرداخت این هزینه در عوض زحمتی که از روی دوش آدم برمی‌دارد، ارزش دارد. قیمت پکیج بازی ایران و انگلستان که شامل بلیت بازی، پرواز، هتل و بیمه است، از ۱۲۳ میلیون تومان برای هر نفر آغاز می‌شود. اگر این پکیج را بر اساس تعداد بخرید، هزینه‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال در حالت دونفره، ۱۰۵ میلیون، در حالت سه‌نفره، ۱۱۱ میلیون و در حالت چهارنفره، ۱۰۵ میلیون تومان هزینه هر نفر خواهد بود.
پکیج تور بازی ایران و آمریکا از ۱۴۵ میلیون تومان برای یک‌نفر آغاز می‌شود و در کمترین حالت برای فروش به چهار نفر، تا ۱۰۸ میلیون برای هر نفر کاهش پیدا می‌کند. تماشاگرانی که می‌خواهد خیال خودشان را راحت کنند و با خرید تور، هر سه مسابقه را مثل پادشاه ببینند، اگر یک نفر باشند، باید ۲۴۲ میلیون پول بپردازند. اگر دو نفر باشید، هزینه هر نفر به ۱۹۶ میلیون می‌رسد. چنانچه چهار نفر شوید، این امکان را دارید که نفری ۱۸۷ میلیون هزینه پرداخت کنید. در این حالت پرواز رفت یکشنبه ۲۹ آبان انجام می‌شود و شما را چهارشنبه نهم آذر به ایران برمی‌گردانند. بلیط مچ بیچ‌کلاب (واقع در بخش CAT1 استادیوم، پذیرایی قبل و بعد بازی) و حیا کارت را خودشان برایتان می‌گیرند، اما از صبحانه خبری نیست.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا