جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت های بلیط هواپیما به کربلا در روز عاشورا

قیمت بلیط هواپیما مستقیم تهران – نجف حداقل 5 میلیون تومان است و خرید بلیط رفت‌ و برگشت در این مسیر نزدیک 10 میلیون تومان هزینه دارد.

پرواز مستقیم نجف در هفته اول مرداد از چهار شهر انجام می‌شود؛ تهران، مشهد، تبریز و کرج. زائرانی که در هفته منتهی به  تاسوعا وعاشورا حسینی از پایتخت راهی  عراق می‌شوند، بابت خرید بلیط پرواز مستقیم تهران – نجف باید حداقل پنج میلیون تومان پرداخت کنند و این هزینه از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دست‌کم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

پرواز تبریز – نجف که هفته‌ای یکبار انجام می‌شود و قیمت بلیت هواپیما آن به ۹.۵ میلیون تومان رسیده، گران‌ترین پرواز مستقیم نجف در این برهه است و اینطوری خرید بلیط رفت‌وبرگشت آن برای هر مسافر نزدیک ۲۰ میلیون تومان آب می‌خورد. پرواز کرج – نجف هم که از روز شنبه ۳۱ تیر در فرودگاه پیام برقرار شده، ارزا‌ن‌ترین گزینه است و بلیط آن را حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

بلیط هوایپما تهران – نجف؛ حداقل پنج میلیون

پرواز مستقیم تهران – نجف پرتردد‌ترین مسیر هوایی داخلی به کشور عراق است. طوریکه در همین هفته به‌شکل روزانه بیش از ۱۰ پرواز مستقیم تهران نجف توسط هواپیمایی‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود. درحال حاضر کف قیمت بلیط هواپیما – تهران نجف حدود پنج میلیون تومان است و آنطرف خرید بلیط هواییما تهران – نجف از هوایپمایی‌های داخلی نهایتا نزدیک هشت میلیون تومان هزینه دارد.

قیمت بلیط هواپیما تهران – نجف به‌عنوان مثال توسط هوایپمایی کاسپین در روز یکشنبه یک مرداد پنج میلیون تومان اعلام شده و در همان روز پرواز تهران – نجف هوایپمایی آسمان با قیمت هفت میلیون و ۸۷۰ هزار تومان انجام می‌شود. به‌جز کاسپین و آسمان، امکان خرید بلیط هواپیما تهران – نجف از هواپیمایی‌های زاگرس، آتا، سپهران و ایران‌ایر در این روز‌ها وجود دارد که هزینه آن در بازه‌ای که گفتیم قرار می‌گیرد. ناگفته نماند قیمت بلیط پرواز تهران – نجف هوایپمایی فلای‌دبی که مسافران آن ابتدای از فرودگاه امام خمینی به دبی می‌روند و آنجا با یک پرواز دیگر راهی نجف می‌شوند، به حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

بلیط هوایپما مشهد – نجف؛ حداقل ۶.۴ میلیون

خرید بلیط هواپیما مشهد – نجف به‌خاطر فاکتور مسافت، از مسیر تهران – نجف هزینه بیشتری دارد. یعنی اگر درحال حاضر پرواز مستقیم تهران – نجف حداقل ۵.۵ میلیون هزینه دارد، این رقم برای زائرانی که از مشهد راهی نجف می‌شوند، دست‌کم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. این هزینه را هواپیمایی آتا بابت پرواز مشهد – نجف در روز پنجشنبه پنجم مرداد همزمان با روز تاسوعا دریافت می‌کند و در طرف مقابل خرید بلیط هواپیما مشهد نجف در این هفته نهایتا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. اینطوری کسی که بلیط رفت‌وبرگشت همین مسیر را تهیه می‌کند، ممکن است چیزی نزدیک ۲۰ میلیون تومان بابت خرید بلیط هوایپما نیاز داشته باشد.

بلیط هوایپما تبریز – نجف؛ ۹.۵ میلیون

پرواز مستقیم تبریز – نجف فعلا به‌شکل محدودی انجام می‌شود. در همین هفته که تاسوعا و عاشورای حسینی را در پیش داریم، هواپیمایی‌های داخلی فقط یک پرواز مستقیم تبریز – نجف را درنظر گرفتند و همین بلیط توسط ایران‌ایرتور ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته پرواز تبریز – نجف به‌شکل غیرمستقیم توسط هواپیمایی ترکیش‌ایرلاینز نیز عرضه شده که قیمتش ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و مسافران آن در قدم اول از تبریز راهی استانبول می‌شوند و آنوقت بعد تقریبا سه ساعت توقف، آن‌ها را از ترکیه به عراق می‌برند.

بلیط هواپیما کرج – نجف

فروش بلیط هواپیما کرج – نجف از روز شنبه ۳۱ تیر آغاز شده، اما در برنامه فرودگاه پیام این شهر فعلا هفته‌ای یکبار پرواز مستقیم نجف دیده می‌شود. معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام گفته به‌خاطر نزدیک شدن به ایام سوگواری امام حسین روند پرواز‌های مستقیم کرج – نجف و بالعکس فراهم شده که این پرواز روز‌های شنبه هر هفته انجام می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما کرج – نجف در روز شنبه هفتم مرداد توسط هواپیمایی تابان سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان اعلام شده و همین هزینه برای روز شنبه ۱۴ مرداد از زائرانی که این مسیر را انتخاب کردند، دریافت می‌شود.

بلیط هواپیما شیراز – نجف؛ ۱۹ میلیون

پرواز شیراز – نجف در این هفته به‌شکل مستقیم انجام نمی‌شود و زائران این شهر از طریق فرودگاه شهید دستغیب فقط به‌شکل غیرمستقیم امکان خرید بلیط هواپیما نجف را خواهند داشت. مثلا پرواز روز یکشنبه اول مرداد شیراز – نجف که توسط هواپیمایی فلای‌دبی انجام می‌شود و بلیط آن حدود ۱۹ میلیون تومان قیمت دارد. مسافران این مسیر با پرواز هواپیمای بویینگ ۷۳۷ از شیراز به دبی می‌روند و از آنجا با یک بویینگ ۷۳۷ دیگر راهی فرودگاه نجف خواهند شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا