جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

مجازات برای بی‌حجابی اعلام شد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از چند روز گذشته نظارت مستمر در فرودگاه را داشتیم در بدو ورود مسافرینی که می‌خواهند وارد شوند باید رعایت کنند و اگر رعایت نکنند اجازه ورود آنها به فرودگاه داده نخواهد شد.

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد.

در این نشست سردار کیقباد مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح چهار مرحله دارد گفت: ناظر یک تا ۴ را در دستور کار قرار داده‌ایم در ناظر یک ارسال پیامک به راننده و مرحله دوم در صورت مشاهده مجدد توقیف خودرو را داریم به صورت سیستمی هیچ خدماتی به چنین خودروهایی داده نخواهد شد از جمله در معاملات خودرو خواهد بود و در شکل دوم توقیف در محل که ابزارهای لازم فراهم شده و به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در ناظر دوم اماکن عمومی بوده که باید صنوف به آن عمل کنند در مرحله اول تذکر بوده اگر پذیرفت مشکلی نیست و در ادامه اگر رعایت نکرد به مدت یک هفته صنف پلمب خواهد شد و در مرحله سوم معرفی به مرجع قضایی خواهیم داشت.

این فرمانده ادامه داد: شکل بعدی برخورد در معابر عمومی بوده که بیشتر متکی به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی است و صورت و چهره افراد را مشخص می‌کند و بار اول پیامک برای آنها ارسال و در بار دوم پرونده به صورت الکترونیکی به مقام قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در فاز چهارم مقابله با کشف حجاب در فضای مجازی را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از چند روز گذشته نظارت مستمر در فرودگاه را داشتیم در بدو ورود مسافرینی که می‌خواهند وارد شوند باید رعایت کنند و اگر رعایت نکنند اجازه ورود آنها به فرودگاه داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث برخورد با این پدیده یک زنجیره است که شاید پلیس آخرین مرحله آن باشد گفت: ۳۲ دستگاه باید بر اساس شرح وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه به غیر از اقداماتی که پلیس انجام خواهد داد کارهای دیگری باید انجام شود یادآور شد: لزوم گسترش موضوعات فرهنگی؛ حمایت دستگاه‌های مرتبط از طرح‌های ناظر به خصوص ناظر یک و دو؛ اهتمام ادارات در زمینه رعایت حجاب و عفاف کارکنان که خوشبختانه در سطح استان وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور داریم، جلوگیری از برگزاری تورهای مختلف گردشگری و نظارت صمت نیز بر واحدهای تولید پوشاک از دیگر اقداماتی است که باید سایر دستگاه ها انجام دهند.

این فرمانده در ادامه گفت: دستگاه قضایی نیز همیشه از پلیس حمایت لازم را خواهد داشت در حال حاضر ۹۵ ناظر درون و برون سازمانی داریم که در خصوص شناسایی افراد به ما کمک خواهند کرد هر چند این تعداد کم است امیدواریم که به تعداد آنها افزوده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۲۵ مورد پیام برای کشف حجاب کننده‌گان فرستاده‌ایم گفت: با شروع طرح امروز حدود ۱۳ مورد پیام فرستاده شده است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود حمایت ویژه از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در چند روز گذشته موردی را در یاسوج داشتیم و کمتر از ۲۴ساعت شناسایی و کمتر از ۴۸ ساعت با همراهی فرد دیگر دستگیر و روانه زندان شدند.

این فرمانده انتظامی همچنین از دستگاه‌های مثل شهرداری و راهداری خواست تا پلیس بتواند از داده‌های دوربین های آنها استفاده شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا