جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسیجدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، تاکنون جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با ۱۸۲ کرسی در مقابل ۱۴۳ کرسی از دموکرات‌ها چلوترند، اما در سنا، دموکرات‌ها ۴۸ بر ۴۶ پیش هستند. این در حالی است که تا ساعاتی قبل، جمهوری خواهان در سنا نیز جلوتر بودند.

با پایان یافتن رای‌گیری در شماری از ایالت‌های شرقی و مرکزی آمریکا در شامگاه سه‌شنبه، شمارش آرا آغاز شده است و نتایج اولیه حاکی از پیشتازی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، تا ساعت ۸ صبح به‌وقت تهران، در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان ۱۷۱ و دموکرات‌ها ۱۱۷ کرسی به‌دست آورده‌اند. در سنا جمهوری‌خواهان ۴۶ به ۴۵ پیش هستند.

انتخابات مجلس نمایندگان برای ۴۳۵ کرسی آن هر دو سال برگزار می‌شود.

در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ سنای آمریکا در ۳۵ حوزه انتخاباتی این مجلس انتخابات برگزار می‌شود. سنا صد عضو دارد که یک سوم کرسی های آن هر دو سال یک بار به رای گذاشته می شود.

نتایج انتخابات در این خبر به روز رسانی می شود:

 

کرسی سنا در ایالت کلیدی «پنسیلوانیا» به دموکرات‌ها رسید
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ – ۰۹:۴۱

«جان فترمن» در انتخابات سنای ایالت پنسیلوانیا توانست «مهمت اوز» رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست دهد.

ترکیب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تا این لحظه
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ – ۰۹:۳۵

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا / جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با ۱۸۲ کرسی در مقابل ۱۴۳ کرسی از دموکرات‌ها پیشی گرفتند / دموکرات‌ها در سنا ۴۸ بر ۴۶ پیش هستند

ترکیب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تا این لحظه / پیشتازی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و دموکرات ها در سنا
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ – ۰۹:۳۱

جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با 179 کرسی در مقابل 140 کرسی از دموکرات ها چلوترند اما در سنا، دموکرات ها 48 بر 46 پیش هستند.

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا / جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با ۱۷۱ کرسی در مقابل ۱۱۷ کرسی از دموکرات‌ها پیشی گرفتند / تغییر وضعیت به نفع دموکرات‌ها در سنا

تغییر وضعیت به نفع دموکرات‌ها در انتخابات سنا
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ – ۰۹:۲۲

در انتخابات مجلس سنای آمریکا نامزد حزب دموکرات در ایالت کلیدی جورجیا که از رقیب جمهوری‌خواهش عقب افتاده بود با ۰.۵ درصد از او پیشی گرفته است. چنانچه این روند حفظ شود حزب دموکرات کرسی خود در این ایالت را حفظ کرده است. ۹۴ درصد آرا در این ایالت شمارش شده است.

در ایالت پنسیلوانیا به عنوان یکی دیگر از ایالت‌های کلیدی، نامزد حزب دموکرات همچنان با ۱ درصد اختلاف از رقیب خود جلو است. چنانچه این روند حفظ شود، رأی پنسیلوانیا به سمت حزب دموکرات چرخش پیدا خواهد کرد.

در ایالت آریزونا با شمارش ۵۴ درصد آرا نامزد حزب دموکرات حدود ۱۷ درصد از رقیبش پیش افتاده است. کرسی این ایالت پیش از این در اختیار دموکرات‌ها بوده و چنانچه این روند حفظ شود، دموکرات‌ها از کرسی‌شان در این ایالت محافظت خواهند کرد.

در ایالت نوادا به عنوان چهارمین ایالت کلیدی شمارش آرا هم‌اکنون آغاز شده است. کرسی این ایالت هم در اختیار دموکرات‌ها بوده و آنها به دنبال محافظت از این کرسی هستند.

نانسی پلوسی رأی آورد
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ – ۰۹:۱۷

«نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان بار دیگر از حوزه انتخابیه کالیفرنیا برای حضور در مجلس نمایندگان رأی آورد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا