جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

آجیل «خیس‌کرده» بخورید و لاغر شوید

آجیل‌ها دارای مواد معدنی و ویتامین‌های متعددی هستند؛ حاوی چربی‌های ضروری و مفید برای بدن هستند و خوردن روزانه آنها می‌تواند نیاز بدن به بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها را برآورده کند.

اگرچه آجیل به عنوان یک مکمل سالم برای رژیم غذایی زمستان در نظر گرفته می‌شود، اما باید در تمام فصول سال مصرف شود افراد تا دز روزانه ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیباتی که کلسترول را کاهش می‌دهند، سطح قند خون را متعادل می‌کنند و از ابتلا به بیماری‌های سبک زندگی پیشگیری می کنند، دریافت کنند. کارشناسان می‌گویند، شروع روز به خصوص با آجیل خیس شده می‌تواند به جذب و هضم بهتر مواد مغذی کمک کند. آجیل منبعی از اسیدهای چرب امگا 3 ALA است که علاوه بر محافظت در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل، به مدیریت آرتریت روماتوئید نیز کمک می‌کند.

محققان یادآور می‌شوند، شروع روز با آجیل خیس شده از بسیاری جهات مفید است. اگر به دنبال روش‌های آسانی هستید که شما را به یک رژیم غذایی سالم‌تر هدایت می‌کند، شروع به خیساندن آجیل کنید. آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، بادام زمینی و پسته در فیبر، ویتامین E، منیزیم، فسفر، چربی خوب و آنتی اکسیدان‌ها غنی هستند. آجیل نه تنها برای قلب شما مفید است بلکه به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آجیل به بهبود ضر

بان قلب نامنظم و جلوگیری از حملات قلبی پیش بینی نشده کمک می‌کنند. اما آجیل خیس شده در صبح می تواند برای سلامتی شما ارزشمندتر باشند و با خیس کردن آنها مواد مغذی ضروری مانند آهن، پروتئین، کلسیم و روی بهتر جذب بدن می‌شوند. آب اسید فیتیک موجود در اسیدها را که باعث سوء هاضمه می‌شود، از بین می‌برد. بنابراین، خیساندن آجیل به هضم صحیح آن‌ها و بهره‌مندی از فواید آن کمک می‌کند. ضمن اینکه تانن از آجیل‌هایی که در آب خیس می‌شوند حذف می‌شود و در نتیجه طعم و بافت آجیل هر دو بهبود می‌یابد.

بهترین زمان برای مصرف آجیل خیس شده صبح است. برای به دست آوردن حداکثر فواید آجیل خیس شده، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب و سپس یک مشت آجیل خیس خورده شروع کنید. وقتی آجیل را در صبح می‌خورید، به کاهش خستگی کمک و خلق و خوی شما را برای بقیه روز تنظیم می‌کند. در حالی‌که تمام آجیل‌ها حاوی فیبر و پروتئین هستند، هر نوع آجیل دارای مزایای سلامتی منحصر به فرد خود است. از همین رو هرچه تنوع بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید، بهتر است و توصیه می‌شود آجیل‌ها با نمک، شکر یا شکلات آغشته نشده باشند.

گفته می‌شود آجیل های مختلف باید زمان های متفاوتی را در آب بمانند تا قابلیت جذب بیشتری پیدا کنند. اگر از زمان دقیق خیساندن مغزها آگاهی ندارید، کافیست آنها را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت خیس کنید. در این زمان، باید آجیل‌ها در یک مکان تاریک و خنک قرار بگیرند.

 

* ۷ دلیلی که با چرا باید روز خود را با آجیل خیس خورده آغاز کنیم:

۱. آجیل خیس خورده انرژی را افزایش می دهد و برای سلامت هورمونی شما بسیار مفید است.

۲. بادام خیس خورده به کاهش سطح کلسترول و همچنین بهبود حافظه کمک می‌کند؛بادام سرشار از مواد مغذی مختلف مانند ویتامین E ، فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶ و پروتئین است. به دلیل مواد مغذی موجود در بادام است که این آجیل به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می‌شود. انتخاب بین بادام خیس خورده و خشک فقط سلیقه‌ای نیست، بلکه انتخاب بین گزینه سالم و سالم‌تر است. مصرف بادام خیس خورده بهتر است زیرا پوست بادام حاوی تانن است که مانع جذب مواد مغذی در بدن می‌شود. خیساندن بادام ، جدا کردن پوست آن را آسان می‌کند و این کار باعث می‌شود مغزها به راحتی تمام مواد مغذی خود را آزاد کنند.

۳. مطالعات نشان داده است که مصرف آجیل در صبح به کاهش وزن افراد کمک کرده است. اگر می خواهید چند کیلو کم کنید پسته و گردو عالی هستند.

۴. آجیل توانایی شگفت انگیزی در کنترل سطح قند خون دارد و از این رو برای بیماران دیابتی بسیار مفید است؛ به عنوان مثال گردو سرشار از ویتامین E بوده و میزان کالری آن نیز نسبتاً پایین است و با کنترل و پایین نگاه داشتن سطح کلسترول در خون، برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم بسیار مفید است. در پژوهش‌هایی نشان داده شده است که افراد بزرگسالی که به‌صورت منظم گردو مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم نسبت به افرادی که گردو مصرف نمی‌کنند هستند.

۵. با شروع مصرف روزانه آجیل خیس شده در صبح، سلامت قلب شما به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

۶. گردو و بادام نقش عمده‌ای در از بین بردن رادیکال‌های آزاد دارند. مزایای تغذیه‌ای آنها از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. بنابراین، اگر می خواهید پوستی جوان‌تر داشته باشید، مصرف آجیل خیس خورده مهم است.

۷. اسپند و پسته دارای مقدار زیادی فیبر هستند. این فیبرها به سیستم گوارش کلی ما کمک می‌کنند و باکتری‌های خوب بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سلامت روده ما را به خوبی حفظ می‌کنند.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند رژیم آجیل خود را در طول هفته پخش کنید. ۲-۳ روز در هفته ۸ تا ۱۰ عدد بادام همراه با ۳ تا ۶ عدد گردو مصرف کنید. در اواسط هفته ۱ تا ۲ مشت پسته مصرف کنید. می‌توانید در آخر هفته ۱۰ تا ۱۲ عدد اسپند مصرف کنید و نتایج شگفت انگیز آن را در سلامتی خود مشاهده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا