جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آخرین خبرها درباره تحولات اوکراین

همچنان اوکراین در صدر اخبار دنیاست و هرچه اجماع جهانی بر علیه روسیه شدیدتر می شود، ولادمیر پوتین ادبیات تهاجمی تری در پاسخ به غرب اتخاذ می کند. همزمان اما این غیرنظامیان هستند که هر روز قربانیان این جنگ نیابتی بین شرق و غرب شده اند.  

کیف یک شب دیگر را زیر آتش سنگین ارتش روسیه سپری کرد. درحالی که نمایندگان دو کشور در بلاروس رودرروی هم نشستند، طولانی ترین صف نیروهای نظامی روسیه به سمت کیف در حرکت است .

 همچنان اوکراین در صدر اخبار دنیاست و هرچه اجماع جهانی بر علیه روسیه شدیدتر می شود، ولادمیر پوتین ادبیات تهاجمی تری در پاسخ به غرب اتخاذ می کند. همزمان اما این غیرنظامیان هستند که هر روز قربانیان این جنگ نیابتی بین شرق و غرب شده اند.

شب گذشته و پس از استفاده از لفظ امپراتوری دروغ از سوی پوتین برای غرب و جدی شدن تهدید او برای آماده باش اتمی ، سخنگوی ارتش آمریکا از این گفت که آنها فقط به اوکراین سلاح داده اند و قراری برای دخالت در جنگ را ندارند. این حرف ها برای کاهش چالش نظامی و رفتن جنگ به سوی جنگی جهانی تلقی می شود. در سوی دیگر جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره روسیه به جمع بندی نرسید و همزمان تحریم ها علیه مسکو بیشتر شد و حالا آنها از جام جهانی فوتبال هم کنار گذاسته شدند و مسترکارت های شان هم باطل شده است. همزمان فنلاند دیگر خط قرمز روسیه در قلب اروپا اعلام کرده در آستانه پیوستن به ناتو است تا خشم پوتین از گسترش ناتو به بالای سر کشورش بیش از قبل شود.

اهم دیگر خبرها درباره تحولات اوکراین به این شرح است:

-ریاست جمهوری فرانسه: اروپا و متحدان آماده اعمال تحریم‌های بیشتر هستند

-سران ۸ دولت اروپایی خواستار گفت و گوی فوری در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه شدند.

-نماینده روسیه در شورای امنیت: ما جنگ را شروع نکردیم اما برای پایان دادن به آن تلاش می‌کنیم.

-نماینده اوکراین در شورای امنیت: میلیون‌ها اوکراینی به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند. مردم کی یف به محاصره روس‌ها درآمده‌اند.

-مسکو تصمیم واشنگتن برای اخراج دیپلمات‌های روسیه را خصمانه توصیف کرد.

-رئیس جمهور اوکراین: زمان اعمال منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماهای روسی فرا رسیده است.در ۵ روز روسیه ۵۶ حمله موشکی کرده و ۱۱۳ موشک کروز شلیک کرده است.

-شورای امنیت رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه فرانسوی-مکزیکی برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین را به تعویق انداخت.

-آمریکا سفارت خود در بلاروس را بسته و با تخلیه سفارت خود در مسکو موافقت کرد.

-پارلمان فنلاند درباره پیشنهاد پیوستن به ناتو امروز تشکیل جلسه می‌دهد.

-پارلمان اسلواکی درباره استقرار ناتو در این کشور رای گیری می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا