جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

هشدار پوتین به دخالت سایر کشورها در درگیری اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند. آخرین اخبار از حمله روسیه به اوکراین را بخوانید

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند.

پوتین به اوکراین هشدار داد که مسئولیت خونریزی‌ها برعهده این کشور خواهد بود.

رهبر روسیه در این سخنرانی از آغاز عملیات نظامی خود در منطقه دونباس اوکراین خبر داد.

این عملیات نظامی درست همزمان با جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، در این سخنرانی گفت مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد و افزود مردم اوکراین خواهند توانست آزادانه درباره دولت خود تصمیم گیری کنند.

صدای چند انفجار در کی‌یف

برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در کی‌یف (پایتخت اوکراین) و بسته شدن فرودگاه این شهر خبر می‌دهند.

عملیات ویژه روسیه در «دونباس»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، انفجارهای در «خارکف» واقع در حدود ۴۰۰ کیلومتری شرق کی‌ف، نزدیک‌تر به مرز دونباس شنیده شده است.

خبرگزاری فرانسه از وقوع یک انفجار در شهر ساحلی «ماریوپل» بندر مهمی که نیروهای کی‌یف در منطقه دونتسک در اختیار دارند، خبر داد.

الجزیره می گوید وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد در پی حمله موشکی به انبار موشک ها و توپخانه ارتش این کشور در منطقه میکولای در اطراف شهر خارکیف، آتش سوزی گسترده در این منطقه رخ داد.

هشدار پوتین به دخالت سایر کشورها در درگیری اوکراین

پوتین با هشدار به سایر کشورها درمورد ورود به درگیری اوکراین گفت: پاسخ روسیه فوری خواهد بود و شما را به چنین عواقبی سوق خواهد داد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده اید. ما برای هر گونه تحول وقایع آماده ایم. تمام تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

بهای نفت در بازار جهانی به بیش از ۱۰۰ دلار رسید

بر اساس آمار اویل پرایس در معاملات روز بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس، با سه دلار و ۷۷ سنت افزایش نسبت به معاملات پیشین،به ۱۰۰ دلار و ۶۱ سنت رسید.

اوکراین: جنگ آغاز شده است

وزیر خارجه اوکراین در پی صدور دستور روسیه برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس، اعلام کرد جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است .

ارزش دلار در برابر روبل

رویترز: در پی حمله روسیه به اوکراین دلار با افزایش۵.۲۳ درصدی به ۸۵.۳۹ روبل (واحد پول روسیه) رسید که این بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۶ است.

مقام آمریکایی: حمله زمینی روسیه به اوکراین آغاز می‌شود

«جنیفر گریفین» خبرنگار امنیت ملی شبکه فاکس نیوز نوشته یک مقام آمریکایی عملیات ویژه روسیه را «آتش قبل از حمله» خوانده که در پی آن حمله زمینی به وقوع خواهد پیوست.

این مقام آمریکایی گفته صدای انفجارها در شهرهای «اودیسه» بندر اصلی دریای سیاه و «ماریوپل» نیز شنیده شده و «(جنگ) شروع شده است».

اوکراین: اعضای سازمان ملل برای متوقف کردن جنگ تلاش کنند

نماینده اوکراین در سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم روسیه برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین، از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست که برای «متوقف کردن جنگ» تلاش کنند.

روسیه: عملیات نظامی تهدیدی برای غیرنظامیان نیست

وزارت دفاع روسیه با تأکید بر اینکه عملیات نظامی روسیه تهدیدی برای غیرنظامیان محسوب نمی‌شود، اعلام کرد: تسلیحات با دقت بالا، زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین را ناتوان می‌کنند.

پیشروی زمینی جدایی طلبان

الجزیره خبر داد که جدایی طلبان در شرق اوکراین، پیشروی زمینی در منطقه دنباس را آغاز کردند.

اوکراین: آماده گفت‌وگو در هر بستری با روسیه هستیم

رئیس جمهوری اوکراین، امروز (پنجشنبه) با اعلام اینکه کشورش آماده است تا با هر قالبی و در هر بستری با روسیه گفت‌وگو کند، افزود: جنگ هیچ تضمینی به هیچ یک از طرفین نخواهد داد.

زلنسکی: حکومت نظامی در سراسر اوکراین اعمال می‌شود

رئیس‌جمهور اوکراین گفته در حال اعمال حکومت نظامی در سراسر خاک این کشور است.

وزارت دفاع روسیه اهداف حمله در اوکراین را مشخص کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات جاری در اوکراین به تأسیسات نظامی اوکراین حمله می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده از سلاح های دقیق علیه زیرساخت های نظامی، سایت‌های دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هواپیماها استفاده می‌شود.

آژیرهای هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین:

 

دو انفجار مهیب در ماریوپول

الجزیره در خبر فوری گزارش داد: دو انفجار مهیب شهر ماریوپول اوکراین را لرزاند

آتش‌سوزی در فرودگاه شهر «خرسون» در جنوب اوکراین

خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش کرده حملاتی از سوی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به سمت منطقه «شاستیا» که تحت کنترل دولت اوکراین است، صورت گرفته است.

حریم هوایی اوکراین به روی پروازهای مسافربری بسته شد

مقام‌های اوکراین امروز -پنجشنبه- از بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی پروازهای مسافربری به دلیل «مخاطرات بالای امنیتی» خبر دادند.

بایدن: روسیه را شدیدا تحریم می‌کنیم

ما به کمک و پشتیبانی از اوکراین ادامه می‌دهیم. آمریکا و متحدانش تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد.

اوکراین: از مرز بلاروس به ما حمله شده است

یگان مرزی اوکراین اعلام کرد مناطق مرزی این کشور با حمایت بلاروس مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

بانک آمریکایی: تنش اوکراین قیمت نفت را تا ۱۱۰ دلار بالا خواهد برد

بانک جی پی مورگان چیس اند کو پیش بینی کرد قیمتهای نفت احتمالا تحت تاثیر ادامه تشدید تنشها بر سر اوکراین، در سه ماهه دوم به ۱۱۰ دلار در هر بشکه می رسند.

سران اتحادیه اروپا عملیات روسیه در اوکراین را محکوم کردند

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای عملیات نظامی روسیه در دونباس را محکوم کردند.

مردم اوکراین دست به دعا شدند

این تصاویر در گزارش زنده سی ان‌ ان در خارکف ثبت شد.کلاریسا وارد خبرنگار سی ان ان می گوید: «گروه کوچکی از مردم در میدان اصلی جمع شده اند و زانو زده اند و دعا می کنند. زیرا در حال حاضر واقعاً این احساس وجود دارد که نمی‌دانیم چه چیزی در حال رخ دادن است.»

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا