جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه با ۱۴۱ رای موافق

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سومین روز از نشست اضطراری و ویژه خود با ۱۴۱ رای موافق قطعنامه ای درباره بحران اوکراین و در محکومیت روسیه تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سومین روز از نشست اضطراری و ویژه خود با ۱۴۱ رای موافق قطعنامه ای درباره بحران اوکراین و در محکومیت روسیه تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل با رای مثبت به قطعنامه پیشنهادی حدود ۸۰ کشور، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متجد با ۱۴۱ رای موافق ، ۳۵ رای ممتنع و ۵ رای مخالف به تصویب رسید. تنها پنج کشور روسیه، سوریه، کره شمالی، بلاروس و اریتره به قطع نامه مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی دادند. ایران و چین نیز رای ممتنع دادند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بلافاصله پس از تصویب این قعطنامه به خبرنگاران گفت: ۱۴۱ کشور در مجمع عمومی با رای مثبت خود خواهان عقب نشینی فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: پیام مجمع عمومی کاملا آشکار است. همین الان به خصومت ها پایان دهید. در دیپلماسی و گفتگو را باز کنید.گ

گوترش افزود: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در راستای منشور سازمان ملل باید مورد احترام واقع شود. وضعیت اوکراین یک بمب ساعتی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد من همچنین بسیار نگران تاثیر احتمالی جنگ در اوکراین بر صلح و امنیت منطقه و جهان هستم. قعطنامه امروز یک حقیقت را نشان می دهد. جهان خواهان پایان رنج گسترده انسانی در اوکراین است.

وی تصریح کرد من همه تلاش خود را برای پایان فوری خصومت ها و برگزاری فوری مذاکرات صلح انجام خواهم داد. مردم اوکراین به شدت به صلح نیاز دارند و مردم جهان آن را درخواست می کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا