جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جنگ تنها با مرگ پوتین پایان می‌یابد

رئیس سازمان جاسوسی نظامی کی‌یف در مصاحبه‌ای گفت که جنگ در اوکراین "تنها با مرگ ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه پایان خواهد یافت.

این اظهارات ژنرال کریلو بودانف، رئیس سرویس جاسوسی نظامی اوکراین در شرایطی مطرح می‌شود که شایعاتی درباره وضعیت جسمانی ولادیمیر پوتین، خصوصا پس از انتشار ویدیوهایی که حال او را در نشست‌هایی نامساعد نشان می‌داد، وجود دارد.

این ژنرال اوکراینی با پیش‌بینی پیروزی و هشدار همزمان درباره نزیک شدن بسیج گسترده در روسیه، این تهدید را عصر دوشنبه مطرح کرد.

او در گفت‌وگو با سایت نیو وویس آو اوکراین (The New Voice of Ukraine) در پاسخ به اینکه آیا پوتین از این جنگ جان سالم به در می‌برد، گفت: گذاشتن راهی برای عقب‌نشینی او یکی از استراتژی‌هاست اما تقریبا غیرواقعی است. او برای کل جهان یک جنایکار جنگی است. این پایان اوست، او خودش را به بن‌بست کشاند. نگران نباشید، اوکراین پیروز خواهد شد.

بوریس کارپیچکوف، عامل سابق کاگ‌ب که از روسیه گریخته است، به تازگی به نشریه سان گفت که پوتین درگیر “ایده‌های پارانوئید” شده و ممکن است از مشکلات جسمانی رنج ببرد.

این عامل سابق کاگ‌ب به پارکینسون، سرطان و دیگر مسائل پزشکی به عنوان استدلال رفتارهای پوتین اشاره کرد و به فهرست مفسرانی پیوست که درباره وضعیت جسمانی پوتین گمانه‌زنی می‌کنند.

ژنرال کیریلو بودانف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری رفراندوم در خرسون از طرف روسیه و تحولات بعدی در آنجا گفت: روس‌ها با چالش‌های جدی درباره جذب نیرو مواجه هستند. کسانی که روسیه پیش از حمله روی آنها حساب کرده بود، تکه تکه شده‌اند. شماری از مردم با همکاری با مهاجمان موافقت نکرده‌اند. آنها نه کسانی را دارند که مایل به کار باشند و نه کسانی که واقعا بتوانند خرسون را کنترل کنند. مساله اصلی فقدان پرسنل باکفایت است.

این نظامی اوکراینی افزود: یکی از گزینه‌های آنها، بازسازی استان قدیمی “توریا” که در دوران امپریالیستی روسیه بود. این استان شامل کریمه، خرسون و بخش‌هایی از مناطق میکولائیف، دونتسک و زاپوریژیا به مرکزیت سیمفروپل می‌شد. این چیزی است که اکنون آنها دنبال می‌کنند. البته، آنها در تلاشند تا یک بحران جمعیتی و سپس یک بحران انسانی ایجاد کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا