جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دیپلماسی با روسیه شکست خورده است

وزیر خارجه آلمان امروز (یکشنبه) گفت که آلمان و متحدان غربی آن نباید در تحریم روسیه کوتاهی کنند زیر ولادیمیر پوتین “یک برنامه بلند مدت” در سر دارد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در جلسه فوق‌العاده بوندستاگ (پارلمان آلمان) اظهار کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک “بازی موذیانه و خائنانه بلند مدت” در سر دارد، بنابراین تحریم‌های ما نیز باید بلند مدت باشد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که تا سه ماه آینده کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: آلمان و متحدان غربی آن تلاش کردند تا درگیری و بحران پیش آمده را از طریق “دیپلماسی” حل و فصل کنند اما کرملین به ما “دروغ” گفت و تمامی تلاش‌ها را رد کرد.

بربوک تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که برلین چرخشی ۱۸۰ درجه ای در سیاست خود در زمینه ارسال تسلیحات به اوکراین ایجاد کند، زیرا دیپلماسی در روابط با روسیه شکست خورده است.

ولادیمیر پوتین در ساعات اولیه روز ۲۴ فوریه از اجرای حمله در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

همچنین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرده که این حملات تلاشی برای “نازی زدایی” اوکراین است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا