جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

روسیه باید بهای قتل عام در اوکراین را بپردازد

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، دولت روسیه باید بهای جرایم جنگی ارتکابی در شهر "بوچا" اوکراین را با شدیدترین شکل تحریم‌ها بپردازد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان همچنین “خشونت مهار نشدنی” ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را نیز محکوم کرد.

شهردار بوچا در حومه کی‌یف، اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ۳۰۰ سکنه این شهر در جریان اشغال یک ماهه آن توسط نیروهای روسی کشته شدند. خبرگزاری رویترز گزارش کرد که اجساد قربانیان در یک گور دسته جمعی و همچنین در سطح خیابان‌های شهر مشاهده شده است.

بربوک همچنین گفت: تصاویر منتشر شده از بوچا قابل تحمل نیستند. خشونت مهار نشدنی پوتین خانواده‌های بیگناه را به کام مرگ کشانده و هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. مسئولین این جنایات جنگی باید پاسخگو باشند. ما تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید خواهیم کرد و به اوکراین در دفاع بیشتر از خود کمک خواهیم کرد.

روسیه پیشتر هدف قرار دادن غیرنظامیان و اتهامات مربوط به جنایات جنگی در اوکراین را رد کرده است.

در این میان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای خواستار دسترسی سازمان‌های بین‌المللی شامل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مناطق متاثر از جنگ اوکراین برای جمع آوری اسنادی مستقل شده است.

شولتس همچنین از روسیه خواست تا در نهایت با آتش بس موافقت کند و به این “جنگ وحشتناک، بی معنی و غیر قابل توجیه” پایان دهد.

روزنامه آلمانی بیلد به نقل از روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان نوشت دولت برلین در حال آماده سازی تحریم‌ها با همکاری شرکای خود در اتحادیه اروپا است.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان نیز گفت که اتحادیه اروپا باید در مورد پایان دادن به واردات گاز روسیه گفت‌وگو کند.

پائولو جنتیلونی، کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است، اما هرگونه اقدام بیشتر بر بخش انرژی تاثیری نخواهد گذاشت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا