جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

عملیات نظامی روسیه در اوکراین به زودی پایان خواهد یافت

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در گفت و گو با اسکای اظهار داشت، «چه با دست یابی به اهداف نظامی روسیه در اوکراین و چه با دست یابی به قرار داد صلح، عملیات نظامی روسیه در اوکراین به زودی پایان خواهد یافت و ممکن است این آینده، چند روز دیگر باشد».

سخنگوی کرملین اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به زودی پایان خواهد یافت.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت، «چه با دست یابی به اهداف نظامی روسیه در اوکراین و چه با دست یابی به قرار داد صلح، عملیات نظامی روسیه در اوکراین به زودی پایان خواهد یافت و ممکن است این آینده، چند روز دیگر باشد».

به نوشته شفقنا، او همچنین افزود، «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری بزرگتر بود، چرا که اگر اوکراین به عضویت ناتو در می آمد و با پشتیبانی ناتو اقدام به عملیات علیه کریمه می کرد، امکان وقوع یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای وجود داشت».

روسیه می گوید که «اوکراین از سال ۲۰۱۴ به مرکز فعالیت های ضد روسی تبدیل شده و باید بپذیرد یک کشور بی طرف باشد و هرگز به عضویت ناتو در نیاید».

در این حال اوکراین «مکررا با رد اتهامات روسیه علیه این کشور، تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را یک حرکت نظامی بدون توجیه و بدون هرگونه پیش زمینه تحریک آمیز از سوی اوکراین دانست و اتهام روسیه مبنی بر طراحی عملیات نظامی از سوی اوکراین برای بازپس گیری منطقه دونباس را رد کرد».

به گزارش الجزیره، همزمان «مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه احتمال آتش بس بین روسیه و اوکراین را دشوار دانست و شکاف های بین روسیه و اوکراین را بیش از آن دانست که به آسانی بتوان به آتس بس و توافقی بین دو کشور دست یافت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا